اخبار عمومي
تازه ترين خبرها از موضوعات متنوع

غذاهاي پرچرب و پركالري لزوما باعث افزايش وزن شما نمي شوند؛ در عوض مصرف آنها حتي ممكن است منجر به كاهش وزن شود.
به گزارش بهداشت نيوز اين جمله را كه براي كاهش وزن بايد هميشه سراغ غذاهاي كم كالري برويد را فراموش كنيد چون به عقيده متخصصان تغذيه، براي نگه داشتن وزن در محدوده سالم، شما بايد سراغ 6 منبع غذايي پركالري نيز برويد:

آووكادو: سرشار از چربي هاي غير اشباع، آنتي اكسيدان ها و بتاكاروتن است و مصرف آن به بهبود وضعيت حافظه كمك مي كند، كلسترول ال دي ال را كاهش مي دهد و باعث افزايش سطح كلسترول خوب يا همان اچ دي ال مي شود. مصرف آووكادو جلوگيري كننده از بيماري هاي قلبي است. از آنجا كه يك عدد آووكادو حاوي ۳۰ گرم چربي و ۳۲۲ كالري است، هر روز مي توانيد يك و نيم عدد از اين ميوه مصرف كنيد.

آجيل و دانه ها: انواع آجيل سرشار از چربي هاي مفيد، فيبر، ويتامين اي، منيزيم، روي، فولات و پتاسيم هستند. البته بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه در مصرف مغزهاي خوراكي نبايد زياده روي كنيد. بادام و پسته بيشترين ميزان كالري را ارائه مي كنند. مصرف حدود ۲۳ عدد بادام يا ۴۹ عدد پسته معادل دريافت ۱۶۰ كالري است. با تقسيم بندي مناسب و رعايت اعتدال در مصرف مي توانيد اهداف كاهش وزن خود را با كمك مغزهاي خوراكي محقق سازيد و به حفظ سلامت كلي بدن كمك كنيد.

روغن زيتون: يك بخش اصلي از رژيم غذايي مديترانه اي است و مصرف آن به طور مستقيم با كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و برخي سرطان ها ارتباط دارد. روغن زيتون خاصيت ضد التهابي دارد و مصرف آن براي حفظ سلامت استخوان ها نيز مفيد است. يك قاشق غذاخوري روغن زيتون حدود ۱۲۰ كالري دارد، از اين رو، بهتر است از آن به عنوان چاشني سالاد و براي پخت و پز سبزيجات استفاده شود. استفاده از روغن زيتون به همراه حمص به عنوان يك ميان وعده سالم كه به خوبي احساس سيري را در انسان ايجاد مي كند نيز براي كاهش وزن بسيار توصيه شده است.

سيب زميني: شايد به دليل وجود كربوهيدرات، سيب زميني شهرت چنداني در بين مواد غذايي نداشته باشد اما فراموش نكنيد كه اين ماده غذايي سرشار از آهن، پتاسيم و فيبر است. يك سيب زميني متوسط همراه با پوست ۱۶۱ كالري دارد. سيب زميني را به همراه كره، خامه ترش يا بيكن مصرف نكنيد. نوع پخته شدن آن همراه با كمي نمك و روغن زيتون، يكي از سالم ترين وعده هاي غذايي است.

كره بادام زميني: كره بادام زميني در هر قاشق غذا خوري تقريبا ۹۴ كالري دارد. ۴ گرم پروتئين، ۸ گرم چربي، و ۳ گرم كربوهيدرات. كره بادام زميني را ميتوانيد به راحتي با غذاها مخلوط كنيد. اين كره را ميتوانيد در انواع مختلف تهيه كنيد مثلا نوعي كه در تكه هاي بادام زميني هم هست و يا نوعي كه كامل مخلوط شده است. كره بادام زميني كه طبيعي باشد نشانه اش اين است: وقتي در قوطي آن را باز ميكنيد روغن بايد بالايش جمع شده باشد و براي استفاده مجبوريد ابتدا آن را هم بزنيد. همچنين كره بادام زميني طبيعي را بايد در يخچال نگهداري كنيد.

تخم مرغ: يك تخم مرغ معمولي داراي ۷۰ كالري است و گرم چربي، ۶ گرم پروتئين و مقداري كربوهيدرات دارد. پروتئين موجود در تخم مرغ براي ساخت عضله به بدن كمك مي كند، چربي موجود در تخم مرغ منبع قابل توجهي از انرژي را براي بدن محيا مي كند و همچنين ميزان تستوسترون را افزايش مي دهد. تخم مرغ حاوي سطوح بالايي از اسيدهاي چرب امگا ۳ است كه به انعطاف مفاصل و سلامت سلولهاي بدن كمك مي كند. يك عنصر به نام كولين نيز هست كه در زرده تخم مرغ پيدا مي شود. كولين باعث كاهش ساخت چربي در قلب مي شود و به بازسازي سلول ها كمك مي كند. همچنين مشخص شده روي خلق و خو هم تاثير دارد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۹:۰۳ ] [ وبلاگ نويس ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 0
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب